RZĄDOWY PROGRAM ODBUDOWY ZABYTKÓW
Zapytanie ofertowe nr ………………01/2024 z dnia 20.06.2024 r. Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Potoku.
Parafia Rzymskokatolicka pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Potoku, .zaprasza do składania ofert związanych z zadaniem pt. „Zachowanie, zabezpieczenie i utrwalenie wnętrza kościoła parafialnego p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Potoku” – zadanie dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (NR RPOZ/2022/…………./PolskiLad) na podstawie wniosku złożonego przez Powiat Staszowski (uchwała nr LX/51/23).
-
Tytuł zamówienia:
„Zachowanie, zabezpieczenie i utrwalenie wnętrza kościoła parafialnego p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Potoku”.
-
Zamawiający:
Parafia Rzymsko – Katolicka pod wezwaniem p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Potoku.
-
Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia:
ks. Rafał Nowiński, tel. 664 461 968, rafin@poczta.fm
-
Cel zamówienia:
Celem zamówienia jest wykonanie prac związanych z „Zachowaniem, zabezpieczeniem i utrwaleniem wnętrza kościoła parafialnego p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Potoku”.
Planowane działania mają na celu powstrzymanie postępującego procesu zniszczeń i nadanie wnętrzu świątyni historycznej estetyki. Prace będą obejmować: ściany i strop nawy głównej, ściany i sklepienia prezbiterium oraz kaplicy północnej. Wprowadzone olejne lamperie, które są niedyfuzyjną warstwą powodują zniszczenia wapiennych wypraw tynkarskich w strefie cokołowej. Ponadto obecne rozwiązania kolorystyczne wnętrza są niespójne z zabytkowym charakterem obiektu. Obecna estetyka wypraw malarskich wnętrza obniża walory estetyczne obiektu oraz jego cennego wyposażenia ruchomego.
Lokalizacja obiektu:
28-225 Szydłów, Potok 108, działka o numerze ewidencyjnym: 215, obręb: 0009 Potok
Kody CPV zamówienia:
KLASYFIKACJA USŁUG PROJEKTOWYCH WG KODÓW CPV
71220000-6 – Usługi projektowania architektonicznego
71242000-6 – Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71320000-7 – Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
KLASYFIKACJA ROBÓT BUDOWLANYCH WG KODÓW CPV
45000000-7 Prace budowlane
45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę
45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków
45212350-4 Budynki o szczególnej wartości historycznej lub architektonicznej
45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne
45212361-4 Roboty budowlane w zakresie kościołów
45454000-4 Roboty restrukturyzacyjne
45453100 - Roboty renowacyjne
92522000 - Usługi ochrony obiektów i budynków historycznych
-
Sposób i miejsce publikacji zamówienia:
Upublicznienie zapytania ofertowego nastąpi poprzez umieszczenie zapytania na stronie internetowej Zamawiającego www.parafiapotok.wiara.org.pl i Wnioskodawcy: www.staszowski.eu.
-
Tryb udzielenia zamówienia:
-
Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
-
Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późniejszymi zmianami).
-
Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
-
W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.) i Ustawa z dnia 07.07.1994 Prawo Budowlane (Dz. Urz. Z 2023r poz. 682 z późn. zm.).
-
Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Zachowanie, zabezpieczenie i utrwalenie wnętrza kościoła parafialnego p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Potoku”. Wykonanie zadania przewidziane jest w formule „zaprojektuj i wybuduj”, tj.: realizacji zadania zgodnie z poniższym opisem inwestycji i zakresem rzeczowym.
W ramach realizacji inwestycji zaplanowano działania polegające m.in na przygotowaniu dokumentacji oraz wykonaniu prac lub robót dotyczących malowania i zabezpieczenia części wnętrza budynku kościoła parafialnego p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Potoku
OPIS INWESTYCJI:
Planowane działania mają na celu powstrzymanie procesów zniszczeń oraz przywrócenie historycznej estetyki ścianom i stropie nawy głównej, ścianom i sklepieniom prezbiterium oraz kaplicy północnej.
W pierwszym etapie należy opracować dokumentację projektową w zakresie badań konserwatorskich historycznych warstw malarskich ścian i stropu nawy głównej, ścian i sklepień prezbiterium oraz kaplicy północnej, które pozwolą na opracowanie programu prac konserwatorsko-restauratorskich, w zakresie umożliwiającym uzyskanie pozwolenia Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach na prowadzenie prac konserwatorskich - restauratorskich w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków.
W drugim etapie po uzyskaniu wymaganych przepisami decyzji/pozwoleń ŚWKZ w Kielcach, należy wykonać prace konserwatorsko-restauratorskie zgodnie z treścią wydanej decyzji/pozwolenia oraz zaakceptowanym programem prac konserwatorsko-restauratorskich.
ZAKRES RZECZOWY PRAC:
Etap I: przygotowanie dokumentacji projektowej:
• Opracowanie programu badań konserwatorskich historycznych warstw malarskich ścian i stropu nawy głównej, ścian i sklepień prezbiterium oraz kaplicy północnej, zgodnie art. 37a ustawy z dnia
23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2017 r. poz. 2187).
• Uzyskanie pozwolenia ŚWKZ w Kielcach na wykonanie badań konserwatorskich historycznych warstw malarskich ścian i stropu nawy głównej, ścian i sklepień prezbiterium oraz kaplicy północnej.
• Wykonanie badań konserwatorskich historycznych warstw malarskich ścian i stropu nawy głównej, ścian i sklepień prezbiterium oraz kaplicy północnej, zgodnie art. 37a ustawy z dnia
23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2017 r. poz. 2187).
• Opracowanie na podstawie przeprowadzonych badań konserwatorskich programu prac konserwatorsko-restauratorskich historycznych warstw malarskich ścian i stropu nawy głównej, ścian i sklepień prezbiterium oraz kaplicy północnej, zgodnie art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2017 r. poz. 2187).
Etap II: wykonanie prac konserwatorsko-restauratorskich na podstawie zaakceptowanego decyzją/pozwoleniem ŚWKZ w Kielcach programu prac konserwatorskich.
Ściany i sklepienia prezbiterium i kaplicy południowej oraz ściany nawy głównej
-
Przeprowadzenie szczegółowych oględzin w celu identyfikacji odspojonych i tynkarskich wypraw wapiennych.
-
Usunięcie olejnych lamperii metodami mechaniczno-chemicznymi
-
Podklejenie odspojonych od muru wypraw wapiennych z zastosowaniem iniekcji międzywarstwowych w miejscach wymagających tego zabiegu
-
Usunięcie wtórnych nawarstwień malarskich metodami mechanicznymi-chemicznymi
-
Wzmocnienie strukturalne wypraw wapiennych charakteryzujących się niedostateczną spoistością spoiwa z zastosowaniem bezrozpuszczalnikowego preparatu na bazie estrów kwasu krzemowego
-
Uzupełnienie ubytków zaprawy zgodnie z pierwotną technologią opracowanie faktury tynku.
-
W przypadku wielkoobszarowych zniszczeń warstwy malarskiej nałożenie cienkowarstwowej zaprawy wapiennej o fakturze zgodnej z oryginałem.
-
Wykonanie warstwy malarskiej wysokojakościowymi farbami krzemianowymi przeznaczonymi do wnętrz zabytkowych.
-
Ostateczne rozwiązania kolorystyczne obligatoryjnie muszą zostać uzgodnione z przedstawicielami Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach.
-
W przypadku odkrycia historycznych dekoracji malarskich należy powołać komisję konserwatorską z przedstawicielami Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach, podczas której zostanie ustalona forma ich zabezpieczenia.
Drewniany strop nawy głównej
-
Wykonanie zabiegów wzmacniających i biobójczych drewna
-
Opracowanie warstwy malarskiej zgodnie z wytycznymi zawartymi w zaakceptowanym decyzją/pozwoleniem ŚWKZ w Kielcach programem prac konserwatorsko-restauratorskich historycznych warstw malarskich ścian i stropu nawy głównej, ścian i sklepień prezbiterium oraz kaplicy północnej.
-
Harmonogram realizacji zamówienia:
Termin realizacji zamówienia do 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Szczegółowy harmonogram realizacji zamówienia zostanie ustalony po podpisaniem umowy.
-
Miejsce realizacji zamówienia:
28-225 Szydłów, Potok 108, działka o numerze ewidencyjnym: 215, obręb: 0009 Potok
-
Warunki udziału w postępowaniu:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy:
a. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
b. Posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania niniejszego zamówienia. Dla potwierdzenia tego warunku Wykonawca przedstawi wykaz prac zgodnie z załącznikiem nr 5 wykonanych należycie w ostatnim okresie 3 lat na przynajmniej jednej realizacji o wartości minimum 100 000,00 zł netto w zakresie konserwacji historycznych, wewnętrznych wypraw tynkarskich w obiekcie w pisanym do rejestru zabytków. Do wykazu prac Wykonawca zobowiązany jest dołączyć referencje/zaświadczenia podmiotów, na rzecz których usługi zostały należycie wykonane oraz protokoły odbiorów podpisane przez obie strony oraz przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków właściwego terytorialnie dla danej inwestycji.
c. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
d. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanych terminach.
e. Zagwarantują, że okres gwarancji i rękojmi za wady dla przedmiotu zamówienia wynosi minimum 36 miesięcy od dnia odbioru końcowego.
f. Zrealizują wizję lokalną miejsca objętego zamówieniem.
Powyższe warunki uznaje się za spełnione, jeśli Oferent złoży oświadczenie w powyższym zakresie.
-
Minimalny zakres oferty:
- formularz ofertowy zgodnie z załącznikiem nr 1 do zapytania ofertowego;
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zawarte we wzorze oferty stanowiącej załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;
- oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowych zawarte we wzorze oferty stanowiącej załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;
- oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczegółowych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę i oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego zawarte we wzorze oferty stanowiącej załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;
- parafowany projekt umowy - zgodnie z załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego;
- klauzula dotycząca ochrony danych osobowych zgodnie z RODO — zgodnie z załącznikiem nr 3 do zapytania ofertowego
- zaświadczenie o zrealizowanej obowiązkowej wizji lokalnej — zgodnie z załącznikiem nr 4 do zapytania ofertowego;
- wykaz wykonanych prac w obiektach zabytkowych — zgodnie z załącznikiem nr 5 do zapytania ofertowego wraz z referencjami,
Oferta nie posiadająca minimalnego zakresu wskazanego powyżej nie będzie brana pod uwagę podczas wyłaniania oferenta.
Oferta powinna być złożona zgodnie ze wzorem oferty (formularz ofertowy), stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
-
Kryteria oceny oferty i opis sposobu przyznawania punktacji:
-
Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
-
Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
-
zostały złożone w terminie,
-
są zgodne z przedmiotem zamówienia,
-
spełniają warunki udziału w postępowaniu,
-
przedstawiły ofertę zgodnie z wymaganiami wskazanymi w minimalnym zakresie oferty.
-
Ocena punktowa zostanie dokonana na podstawie oceny kryterium cena — 100%, zgodnie z poniższym wyjaśnieniem.
Punktacja oraz waga procentowa kryteriów oceny ofert, ich znaczenie oraz sposób przyznawania punktacji:
1 - cena: 100%
Ocenie podlega cena brutto danej oferty. Maksymalna punktacja dla danej oferty z najniższą ceną brutto to 100 pkt. Kolejne oferty oceniane są proporcjonalnie do podanej ceny brutto zgodnie ze wzorem: (cena brutto najniższa / cena brutto danej oferty) * 100 pkt.
Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnie z przedstawionymi kryteriami wg wzoru:
W = C (cena) gdzie:
W — Wybrana oferta
C — najkorzystniejsza cena
-
Oferta z największą ilością punktów zostanie wyłoniona jako najbardziej korzystna.
-
W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów tj. podali taką samą najniższą cenę, Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponownie ofert zawierających cenę we wskazanym przez Zamawiającego terminie, po czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert.
-
Informacja o wyborze najkorzystniejszych oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej Zamawiającego http://www.parafiapotok.wiara.org.pl/ i Wnioskodawcy: www.staszowski.eu.
-
W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na realizację zadania, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni wybór wyłonionego Wykonawcy i będzie rozpatrywał oferty kolejnych Wykonawców znajdujących się na liście rankingowej.
-
W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na realizację zadania, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni wybór wyłonionego Wykonawcy i będzie rozpatrywał oferty kolejnych Wykonawców znajdujących się na liście rankingowej.
-
Termin, sposób i miejsce składania ofert:
-
Termin składania ofert do dnia 22.07.2024 r. do godz.12.00
-
Termin otwarcia ofert: dnia 22.07.2024 r. do godz. 12.30
-
Ofertę należy przygotować w formie pisemnej umieszczając ją w zamkniętej kopercie i zaadresować: Parafia Rzymsko – Katolicka pod wezwaniem p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Potoku, z dopiskiem: „Zachowanie, zabezpieczenie i utrwalenie wnętrza kościoła parafialnego p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Potoku”
-
Dopuszcza się złożenie oferty w formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście.
-
Miejsce składania ofert, siedziba Zamawiającego: Parafia Rzymsko – Katolicka pod wezwaniem p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Potoku, 28-225 Szydłów, Potok 108, w kancelarii parafialnej która jest czynna codziennie pół godziny po Mszy św. z wyjątkiem niedziel i świąt.
-
Liczy się dzień i godzina wpływu oferty, a nie nadania oferty czy też jej sporządzenia.
-
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
-
Zmawiający nie zwraca przesłanych ofert.
-
Zakres wykluczenia:
Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą następujące oświadczenie w tym zakresie:
Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
-
Warunki zmiany umowy:
-
Dopuszcza się istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z poniższych powodów:
-
wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia; - wystąpienia uzasadnionych i adekwatnych przyczyn do zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia wynikających z wprowadzonych zmian do wniosku o dofinansowanie inwestycji;
-
wystąpienia obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy;
-
wystąpienia okoliczności będących wynikiem działania siły wyższej;
-
zmiany istotnych regulacji prawnych;
-
wystąpienia odmowy lub wydłużenia terminów wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę; — wystąpienia przyczyn związanych z procedurami rozliczenia dofinansowania inwestycji ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
-
Dopuszcza się możliwość zmiany terminu realizacji umowy, w szczególności w sytuacjach wskazanych w ust. 2, w sytuacjach niezależnych od wykonawcy np. z powodu niesprzyjających warunków pogodowych, gdyby dalsza realizacja prac budowlanych mogła spowodować niekorzystne dla obiektu konsekwencje, w sytuacji przedłużających się procedur związanych z niezbędnymi pozwoleniami, w sytuacjach związanych z koniecznością wykonania prac dodatkowych lub zamiennych, które ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej wymagają dodatkowego czasu ponad termin wynikający z umowy, innych sytuacji uzasadnionych protokołem konieczności.
-
Wydłużenie terminu realizacji umowy na wniosek Wykonawcy będzie możliwe wyłącznie po uzyskaniu zgody Zamawiającego i będzie możliwe wyłącznie w sytuacji, gdy konieczność wydłużenia tego terminu wynika z przyczyn obiektywnych.
-
Dodatkowe warunki:
-
Termin związania ofertą: 60 dni kalendarzowych.
-
Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Oferenta.
-
Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Oferenta, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e ofertę nie wynika z KRS lub z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, np. do podpisania oferty.
-
Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert.
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny — na każdym jego etapie — bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
-
Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin. W przypadku braku odpowiedzi, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty.
-
Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę.
-
Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
-
Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy, oryginalność projektu wykonawcy (a także przedstawione dowody).
-
Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
-
Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy.
-
Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie.
-
Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w Ogłoszeniu, w tym wynikające z istotnych postanowień umowy, opis przedmiotu zamówienia, jego zakres, obowiązkową wizję lokalną, koszty wykonania w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych, koszty ubezpieczenia OC, koszty związane z obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty wynikające z wszelkich upustów i rabatów.
-
Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia.
-
Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych — jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia. W przypadku wystąpienia rozbieżności w podanej kwocie w liczbach oraz słownie, za prawdziwą kwotę uznaje się wyrażoną słowne.
-
Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego zamówienia podpisana przez Zamawiającego, przedstawiciela Powiatu Staszowskiego.
-
Ewentualne prace zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego.
-
Przyjmuje się, że pracami zamiennymi są prace ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, przewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń, lecz za zgodą zamawiającego wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy zastosowaniu innych urządzeń, których zastosowanie nie wpłynie na pogorszenie jakości prac.
-
Ewentualne prace dodatkowe, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia mogą być przedmiotem zmiany wartości umowy, co zostało dokładnie opisane w pkt. „Warunki zmiany umowy niniejszego zapytania ofertowego.
-
Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte w opisie przedmiotu zamówienia określający przedmiot zamówienia podstawowego oraz objęte treścią zapytania ofertowego a jego wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości całego zamówienia, a Wykonawca nie był w stanie ich przewidzieć, z zastrzeżeniem pkt. 23 i 24. Zakres wskazanych prac musi wynikać ze sporządzonego i zatwierdzonego protokołu konieczności wystąpienia prac, natomiast warunki udzielenia zamówienia muszą być równoważne do warunków zamówienia podstawowego.
-
Ewentualne prace, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia związanym z niniejszym zapytaniem ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że wykonawca prac dysponując opis przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania, mimo że opis przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto prace te są ściśle związane z przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez wykonawcę prac czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego typu prace muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej.
-
Za prace dodatkowe nie można uznać prac, które wynikają z wykonania większych ilości prac, niż to wynika z kosztorysu ofertowego opracowanego na podstawie opisu przedmiotu zamówienia wskazanego na etapie zapytania ofertowego, gdyż w istocie to prace, które stanowią przedmiot zamówienia. W interesie Wykonawcy leży własna ocena prac przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich innych okoliczności które mogą mieć wpływ na cenę. Takie prace Wykonawca ma obowiązek wykonać w ramach oferowanej ceny ryczałtowej.
-
Wszelkie ewentualne kosztorysy wykonywane w trakcie prowadzonych prac w przypadku wystąpienia ewentualnych prac zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na etapie przygotowania oferty leżą po stronie Wykonawcy.
-
Zapłata wynagrodzenia:
-
Ustala się wypłatę wynagrodzenia w jednej transzy po wykonaniu wszystkich prac i po dokonaniu protokolarnego odbioru całości prac przez Zamawiającego przy udziale przedstawiciela Powiatu Staszowskiego i Wykonawcy.
-
Zapłata wynagrodzenia Wykonawcy inwestycji w całości nastąpi po wykonaniu inwestycji w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia wystawienia faktury Wykonawcy.
-
Jeżeli Wykonawca realizuje przedmiot umowy przy udziale podwykonawców, to mają zastosowanie następujące postanowienia:
-
Podział wynagrodzenia dla poszczególnych podwykonawców będzie przedmiotem rozliczeń pomiędzy nimi a Wykonawcą.
-
Za działania i zaniedbania podwykonawców, Wykonawca ponosi odpowiedzialność względem Zamawiającego jak za postępowanie własne.
-
Lista dokumentów/ oświadczeń wymaganych od wykonawcy:
1. Formularz ofertowy — złożony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik 1 do zapytania ofertowego.
2. Wzór umowy — wzór stanowi załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
3. Klauzula dotycząca ochrony danych osobowych zgodnie z RODO — wzór stanowi załącznik nr 3 do zapytania ofertowego .
4. Zaświadczenie o zrealizowanej obowiązkowej wizji lokalnej — wzór stanowi załącznik nr 4 do zapytania ofertowego
5. Wykaz wykonanych prac — wzór stanowi załącznik nr 5 do zapytania ofertowego wraz z referencjami,
Potok-Zal-nr-1-Formularz-ofertowy